1. Pisz więcej dobrych artykułów:
Czasami przychodzi taki moment, że po prostu musisz zakasać rękawy, aby stworzyć coś wyjątkowego.
Może przeróbmy teraz następującą regułkę:
„You get what you pay” na „Im więcej dasz, tym więcej zarobisz.”
Dlatego jak najszybciej postaraj się wykorzystać bierność innych autorów na swoją korzyść.
Napisanie ciekawego i obszernego poradnika (10-25 str.) zapewni Ci dużo więcej czytelników niż np. tylko jeden artykuł. I to jest zrozumiałe, ponieważ taki raport stanowi dużo większą wartość niż większość materiałów od innych autorów. Wymaga to trochę pracy, ale da Ci to o wiele więcej czytelników, co oczywiście przełoży się później na żywą gotówkę.
Blogi rosną dzisiaj jak grzyby po deszczu, a im więcej ich powstaje, tym trudniej jest opublikować coś naprawdę wartościowego. Poprzeczka jest podnoszona coraz to wyżej i wyżej, ale to jest akurat naturalna kolej rzeczy.
Jeśli ktoś jako pierwszy zrobi coś naprawdę wyjątkowego i zastosuje jakąś nadzwyczajną metodę, to osiągnie dzięki temu najlepsze rezultaty. Następne osoby, które będą korzystać z tej metody nie osiągną już takich sukcesów. A z czasem będzie to przynosić coraz mniej efektów.
To dotyczy również zwykłego blogowania.
Obecnie każdego dnia zalewa nas powódź nowych informacji (na przeróżne tematy), których już i tak nie da się wszystkich przetrawić. Ale od pewnego czasu po cichu rozwija się (nie spostrzeżenie) zupełnie nowa forma promocji i zarabiania w internecie – UCZYĆ zamiast INFORMOWAĆ!
2. Darmowe eBooki:
To działa naprawdę fajnie, przede wszystkim jeśli oferujesz informacje, które nie są wszędzie dostępne. Krótki poradnik od 10 do 15 str. z linkiem do Twojego bloga, to wspaniałe narzędzie marketingowe. Jeśli będzie naprawdę wartościowy, to przyprowadzi do ciebie dużo nowych czytelników. Jeśli masz już kilka artykułów na blogu, to taki raport możesz stworzyć dosłownie w 15 minut. Wystarczy, że zbierzesz kilka najciekawszych wpisów, trochę je przerobisz i skleisz w całość.
3. Audio/Podcasty:
Nagraj jakieś audio i umieść je na swoim blogu. Niektóre blogi bazują prawie tylko na podcastach – korzystają z mocy darmowego programu iTunes.
Świetnym materiałem na nagrania audio mogą być wywiady z innymi ekspertami. Dyskutujcie na różne tematy, odpowiadajcie na pytania czytelników i wszystko nagrywajcie, aby później opublikować to na Twoim blogu. Spróbuj poszukać jakiegoś znanego eksperta w swojej niszy i zaproś go do przeprowadzenia wywiadu. Na pewno się zgodzi.
4. Filmy Video:
Jeśli dodasz do audio filmy wideo, to stworzysz sobie w ten sposób dodatkowy kanał komunikacji. Nagraj jakieś fajne video i wyślij je na YouTube (z linkiem do bloga) oraz zainstaluj bezpośrednio na swoim blogu. Jeśli ten film będzie ciekawy, to ludzie klikną w link i w taki sposób trafią do ciebie.
Jeśli nie lubisz za bardzo pokazywać twarzy przed kamerą, to równie dobrze możesz skorzystać z programu, który rejestruje obraz pulpitu Twojego komputera.
Dobre i zrozumiałe poradniki, instrukcje obsługi, będą na pewno interesującym i wartościowym materiałem na nowy artykuł.
5. Oprogramowanie:
Również programy i różne oprogramowania, które udostępniasz na blogu, mogą przyciągać do ciebie duże liczby nowych czytelników. Jeśli takie oprogramowane będzie dobre, to na pewno zostaniesz za to sowicie wynagrodzony.
Pomyśl o czymś prostym, jak np. wtyczki do WordPressa czy jakieś dodatki do Firefox. Nie musisz koniecznie sam posiadać umiejętności programowania. Jeśli masz jakiś fajny pomysł, to poszukaj w sieci tzw. Freelancer i zleć stworzenie takiego programu za rozsądną cenę.
Widziałem już kilku blogerów, którzy oferują np. różnego rodzaju wtyczki do blogów (oczywiście po zostawieniu swojego adresu email).
6. Serie artykułów:
Zamiast tylko jednego artykułu opublikuj całą serie na jakiś konkretny temat. To nie jest nic szczególnego, wymaga tylko trochę więcej planowania.
Możesz taką serię artykułów wykorzystać później jako rozdział do swojej książki albo możesz z tego skleić jakiś darmowy raport lub poradnik. Jest to bardzo dobre narzędzie do zdobywania adresów email Twoich czytelników (oczywiście jeśli dany eBook jest wartościowy).
Jeśli seria takich artykułów będzie wartościowa, to wzbudzi zainteresowanie Twoich czytelników i otworzy Ci drogę do większych kanałów komunikacji.
7. Testuj i eksperymentuj:
Podpatruj innych blogerów i testuj ich rozwiązania u siebie. Kluczem do sukcesu jest testowanie i eksperymentowanie, ponieważ w przeciwnym wypadku nigdy nie będziesz wiedział, co u Ciebie działa a co nie.
Najlepsza rada jaką mogę dać Ci na drogę: Skoncentruj się przede wszystkim na produkcji wartościowych rzeczy dla swoich czytelników. I nigdy się nie poddawaj!
Bardzo ciekawe :)
OdpowiedzUsuń